px

SelektHuis scoort

Klanttevredenheid bij SelektHuis

Kwaliteit en vertrouwen zijn in de bouwbranche belangrijke begrippen. En wie kunnen dit beter beoordelen dan onze klanten? Daarom meten wij continu de tevredenheid van onze klanten. In 2015 hebben wij dat gedaan door middel van een klanttevredenheidsonderzoek. Hierbij is op twee punten in het bouwproces gekeken naar de klantervaring met SelektHuis. De onderzoeksresultaten van 2015 laten zien dat 92% van onze klanten ons zou aanbevelen bij vrienden, familie of kennissen. Met een gemiddeld rapportcijfer van 7,7 adviseert SelektHuis goed tijdens het aankoopproces. Ook de bouwfase wordt naar volle tevredenheid ervaren. Zo worden vakmanschap (7,9) en deskundigheid (7,7) van SelektHuis beide zeer goed beoordeeld.

Aankoop voor het leven

Tijdens het realiseren van een droomhuis komt er veel op onze klanten af. Het is de missie van SelektHuis om hen te adviseren en inspireren tijdens het maken van zijn of haar keuzes. Uit het onderzoek van 2015 zien we deze resultaten ook bij onze opdrachtgevers. Zo vertelt één van de respondenten: “Selekthuis is een super club. Ze denken mee met de klant en geven goed advies.” Uit het onderzoek komt ook naar voren dat SelektHuis zich onderscheidt in de explosieve markt van bouwers en aannemers door haar inspirerende brochure, haar eerlijke manier van communiceren en deskundigheid van de medewerkers. “SelektHuis is een fijne organisatie waarmee je een partnerschap kan aangaan… Je wilt dan een partner die meedenkt en ook nee durft te zeggen.” De deskundigheid van de adviseur wordt zelfs beoordeeld met een 8,2.

Bouwen met passie voor het vak

Naast een goed adviestraject is ook het bouwproces van groot belang. SelektHuis heeft als één van de weinige landelijke bouwers eigen bouwpersoneel. Uit de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek blijkt dat onze klanten dat weten te waarderen. De medewerkers op de bouw zijn, volgens de respondenten, erg vakkundig en de uitvoerders zijn erg deskundig. Zo legt één van onze klanten uit: “Ze maken een kort praatje om het 1 en ander uit te leggen maar niet te lang want ze willen direct weer door… Gewoon super personeel op de bouw!!”

Nóg beter in 2016

In 2016 hebben we de lat een stukje hoger gelegd. Groei is iets moois, maar dat mag nooit ten koste gaan van de kwaliteit. In 2016 heeft SelektHuis zich daarom als doel gesteld zijn klanten optimaal te bedienen in zijn wensen en behoeftes.

Meer aandacht en betere communicatieprocessen kunnen de klant nóg beter helpen, blijkt uit de klanttevredenheidsmeting. Voor veel klanten is het bouwen van een huis de grootste aankoop in hun leven. Voor hen is een huis bouwen geen dagelijkse kost. Maar gelukkig wel voor ons! SelektHuis kan klanten daarom in 2016 nog beter informeren en adviseren over bijvoorbeeld woontrends, praktische zaken en bouwtips. Onze kennis is waardevol en die willen we daarom graag delen met u als klant. Zo leren beginnende bouwers stap voor stap alles over het bouwen van hun  droomhuis. In 2016 ligt daarom de focus op heldere en eerlijke communicatie van de adviseur én de uitvoerder. Natuurlijk blijven we doen waar we goed in zijn: ‘traditioneel vakmanschap’, ‘slim bouwen’ en ‘ontzorgen’.

Nieuws overzicht