Let op! Niet ondersteunde browser

De browser die u momenteel gebruikt is verouderd en ondersteunt niet alle technieken die wij gebruiken voor onze website.
Voor een optimale weergave en bezoekerservaring, adviseren wij het gebruik van een browser zoals Google Chrome (Download Chrome).

Dit bericht sluiten

De motor van de organisatie

Op de tweede verdieping van de hoofdvestiging in Rijssen zit de motor van de organisatie.  Een afdeling met drie heren en drie dames die de hele dag in de cijfertjes zitten en zorgdragen voor de financiële afhandeling  van alle zaken. Een afdeling die niet vaak in de spotlight staat, maar zeker een belangrijke rol heeft  binnen de organisatie en het gestroomlijnde bouwproces!

Hoewel  menig ander er anders over zou kunnen denken, is de administratie voor Gerben de leukste afdeling van SelektHuis. Het werkt dat hij elke dag verzet, draagt bij aan het vlekkeloos verlopen van een bouwtraject. Communicatie is hierbij het toverwoord. Hoe? Dat legt hij zelf even uit…

Koffie

We beginnen de dag -hoe kan het ook anders- met een goede kop koffie. Ook de motor van het bedrijf, heeft brandstof nodig! Ondertussen wordt ook de computer aangezet en start ik de dagelijkse controle.  Elke ochtend halen we namelijk de actuele bankgegevens op en kunnen we zien wat er gister allemaal gebeurt is. Dit verwerken we in ons boekhoudsysteem. Ik werk hierbij samen met een collega van de crediteuren, zelf ben ik van de debiteuren. Op deze manier zijn we continue op de hoogte van elkaars werken en zijn de lijnen kort.

Nadat we de actuele gegevens hebben verwerkt, duik ik de bouwplanning in. In de bouwplanning kan ik zien welke klanten in welke fase van de bouw zitten. De complete aanneemsom wordt namelijk uitgespreid over vijf of zes momenten (afhankelijk van de contractvorm) gedurende de bouw van de woning. Het is aan mij om dit traject te volgen en zorg te dragen dat onze opdrachtgever op het juiste moment, de juiste termijn gefactureerd krijgt.

Vaak moet ik dan nog even uitzoeken of er nog meer- of minderwerk is uitgevoerd voor de klant.  Gedurende traject van de bouw zijn er namelijk vaak nog wijzigingen. Deze worden natuurlijk verrekend zodat de klant ook werkelijk betaald naar wat er wordt geleverd. Helder & transparant!

Gezamenlijk lunchen

Als alle facturen zijn gemaakt, is het tijd voor de lunch! Gezamenlijk gaan we naar de kantine. Hier zitten we met collega’s van verschillende afdeling een broodje te eten.  Even geen bankrekeningnummers, BTW percentages en facturen printen! Maar gewoon gezellig bijpraten en lachen met de collega’s die we  eerder die dag over de zakelijke kant van de bouw hebben gesproken. Ook dit is belangrijk op een dag werk!

“In mijn werk heb ik veel contact met mijn collega’s. Maar ik spreek ook regelmatig onze klanten. Dat maakt het werk leuk en afwisselend. Ik ben dan ook blij als een klant mij belt. We willen het namelijk voor de klant zo duidelijk mogelijk maken. Zij moeten immers wel weten waar ze voor betalen!”

– Gerben –

Hoe de middag eruit ziet?

Na de lunch komen de afrekeningen aan de beurt. Alle opgeleverde woningen pakken we erbij en controleren alles nog een laatste keer, van contract tot wijzigingen en eerdere facturen. Alle onduidelijkheden worden eerst intern besproken. Bij elke woning spreek ik de adviseur, de uitvoerder en de werkvoorbereider van het project, zodat ik zeker weet dat de eindafrekening van de klant klopt. Hierdoor heb ik veel contact met mijn collega’s en ben ik nauw betrokken bij elke droomhuis dat gebouwd wordt!

Woningbrochure
Afspraak
Bellen
Naar boven